Wij willen kinderen wapenen tegen depressies en burn-outs, en hen op tijd de juiste keuzes leren maken. Voor een volgende generatie ondernemers, creatieven, denkers en doeners.
THEATERWORKSHOPS
Via de interactieve theaterworkshop van Posi and Friends krijgen kinderen op een originele manier inzicht in zichzelf. Met professionele theatermakers van O’Kontreir, leuke animatiefiguren verwerkt in de Kamishibai vertelmethode en sterk onderbouwde scenario’s, werken we rond thema’s die voor de doelgroep van 6 tot 10 jarigen belangrijk zijn voor hun persoonlijke ontwikkeling.
Straffe ondernemers geven graag een return aan de maatschappij!
Binnen uw onderneming/vereniging streeft U naar een bijdrage aan de maatschappij.
U wil vanuit uw organisatie de school steunen van uw kind of de school uit uw buurt.
Wenst u meer info of wil u graag een theaterworkshop schenken, stuur ons een mailtje op info@posiandfriends.be
Binnen uw onderneming/vereniging streeft U naar een bijdrage aan de maatschappij.
U wil vanuit uw organisatie de school steunen van uw kind of de school uit uw buurt.
Wenst u meer info of wil u graag een theaterworkshop schenken, stuur ons een mailtje op info@posiandfriends.be
Je wil graag een theaterworkshop voor je school
Wil je geïnformeerd worden over een theaterworkshop op jouw school of ken je een serviceclub, organisatie of bedrijf die mogelijks interesse heeft om dit te schenken? Laat het ons weten.
Wil je geïnformeerd worden over een theaterworkshop op jouw school of ken je een serviceclub, organisatie of bedrijf die mogelijks interesse heeft om dit te schenken? Laat het ons weten.
TOOLBOX VOOR SCHOLEN

We versterken hun veerkracht en verbeteren hun zelfbeeld door hen ratio, emotie en intuïtie als evenwichtige mechanismen te leren herkennen en inzetten.
We leren kinderen hun intuïtie te ervaren, te geloven en te durven volgen op een niet-belerende manier. We hebben momenteel 3 didactische tools ontwikkeld die inzetbaar zijn in elke klas.
onze keuzes stuurt we een ander resultaat bekomen. Op het eind van elk stripverhaal kan het kind zelf de keuze maken en krijgt het een vervolgverhaal dat aansluit bij de gemaakte keuze. Momenteel hebben we een primaire vorm ontwikkeld: cartoon-werkblaadjes die in eerste instantie voor "hoekwerkjes" bedoeld zijn. Zo leren ze zelfstandig verschillende uitkomsten ervaren. De leerkracht kan eventueel aanvullend individueel of in groep in dialoog gaan hierover.
Hierna kan de leerkracht terug op een rustige en geconcentreerde manier aan de slag. De Posi Time-out is een soort audiogids van maximaal vijf minuten waarin een stem hen begeleidt op een zacht muziekje. Ze starten met een rondje waarin de fantasie geprikkeld wordt, evolueren naar korte momenten waarop ze fysiek en auditief eens alles eruit kunnen jellen om te eindigen in een zen-moment en ze rust vinden bij zichzelf en nadien ook rustig kunnen verder werken aan de opdrachten waarmee ze bezig waren.
We versterken hun veerkracht en verbeteren hun zelfbeeld door hen ratio, emotie en intuïtie als evenwichtige mechanismen te leren herkennen en inzetten.
We leren kinderen hun intuïtie te ervaren, te geloven en te durven volgen op een niet-belerende manier. We hebben momenteel 3 didactische tools ontwikkeld die inzetbaar zijn in elke klas.
- NIET-LINEAIRE STRIPVERHALEN
onze keuzes stuurt we een ander resultaat bekomen. Op het eind van elk stripverhaal kan het kind zelf de keuze maken en krijgt het een vervolgverhaal dat aansluit bij de gemaakte keuze. Momenteel hebben we een primaire vorm ontwikkeld: cartoon-werkblaadjes die in eerste instantie voor "hoekwerkjes" bedoeld zijn. Zo leren ze zelfstandig verschillende uitkomsten ervaren. De leerkracht kan eventueel aanvullend individueel of in groep in dialoog gaan hierover.
- BOL BONS EN BUIK KNUFFELKUSSENS
- DE POSI TIME-OUT
Hierna kan de leerkracht terug op een rustige en geconcentreerde manier aan de slag. De Posi Time-out is een soort audiogids van maximaal vijf minuten waarin een stem hen begeleidt op een zacht muziekje. Ze starten met een rondje waarin de fantasie geprikkeld wordt, evolueren naar korte momenten waarop ze fysiek en auditief eens alles eruit kunnen jellen om te eindigen in een zen-moment en ze rust vinden bij zichzelf en nadien ook rustig kunnen verder werken aan de opdrachten waarmee ze bezig waren.